10 модних термінів, які повинен знати кожен

Вивчення будь-якої науки починається з освоєння термінологічної бази.  Сьогодні поговоримо про терміни у світі моди (насправді це ще та наука!). Розберемося, як що називають і що з чим їдять, аби жоден першоклашко не загубився у нетрях глянцевих журналів та фешн-телепередач.

Модна абетка від К до Ш

Кежуал (сasual) – щоденний модний одяг. Прихильники стилю цінують зручність і можливість самовираження.  Часто, аби пояснити,  що таке кежуал, йдуть від протилежного і розповідають, що не можна називати цим словом. Наприклад, церемоніальні шати, традиційні наряди, ділові костюми – загалом все, що відрізняється строгістю та певною уніформністю, – то «не-кежуал».

Від кутюр (haute couture) – висока мода. Створення ексклюзивного одягу найвищої якості. Моделі від кутюр розробляються повністю вручну  та виготовляються з найдорожчих і найякісніших матеріалів провідними салонами мод. Батьком високої моди вважають Чарльза Фредеріка Ворта. У 1860-х його прозвали «некоронованим королем» паризької моди.

Прет а порте (pret-a-porter) – колекція одягу, призначена для масового виробництва. Це так званий «готовий одяг» від брендів, котрий продають і в маленьких бутіках,  і у великих магазинах.

Денім (de Nimes) – товста джинсова тканина. Термін походить від назви французького міста Нім. Саме у ньому Лівай Страусс пошив свої перші джинси. Традиційно денім фарбують у колір індиго. Хоча можливі варіації.

Кутюр’є (сouturier)  – іменований дизайнер, прийнятий у Синдикат Високої моди.  Кутюр’є щороку повинен представити дві нові колекції із 35 моделей. І це далеко не єдина вимога, аби носити таке почесне звання.

Фешионіста  (fashionista) – справжній фанат моди і трендів. Стопроцентний фешионіста знає про моду буквально все і без вагань навіть серед ночі назве рік, коли Ів Сен-Лоран запропонував вдягати смокінги дівчатам. До речі, це слово не змінюється за родами.

Фешн-терорист (fashion terrorist) – протилежність фешионіста. Всіляко бойкотує моду і не слідкує за останніми тенденціями. Іноді через це фешн-терорист виглядає безглуздо, поєднуючи в образі геть несумісні між собою речі.

Лукбук (lookbook) – портфоліо модної колекції, яке знайомить із головними моделями того чи іншого сезону. Серія продуманих в єдиній стильовій манері модних фотообразів.

Шоурум (show-room) – студія певного бренду. В цьому невеличкому приміщенні знаходяться взірці моделей одягу нової колекції, котрі можуть взяти для зйомок фешн-редактори та переглянути приватні покупці.

Байєр (buyer) – «професійний покупець». На основі аналізу потреб і запитів ринку, закуповує нові колекції одягу для брендів. Саме ця людина виясняє, яким фасонам та кольорам надають перевагу мешканки різних країни та слідкує за реалізацією товарів.

Запитання і завдання для перевірки

Щиро сподіваємося, що ви не фешн-терорист і готові до серйозних викликів вигадливої моди. Якщо так, то озброюємося лукбуками та виходимо на полювання за новими колекціями від кутюр. А на щодень – кежуал, денім і прет а порте, купити оптом можна на секонд хенді у Львові. До речі, то в якому році Ів Сен-Лоран запропонував вдягати смокінги дівчатам?

comments powered by HyperComments